Wednesday, April 11, 2012

Gempa Bumi lagi



Indonesia dan Filipina adalah benteng kita, yang selalu menyelamatkan Malaysia daripada

malapetaka laut dan angin. Sebarang bencana berlaku, merekalah yang akan terkorban dulu,

dan kita selalunya terkena tempias yang walaupun buruk tapi tidak sedahsyat mereka.


1) Gambar di upload di facebook,pukul 7malam tadi di Batu Feringgi..air dah surut sesurutnya..
2) Gambar di upload dalam facebook,keadaan panik orang ramai di Queensbay Mall Penang masa gegaran yang pertama.


Amaran tsunami telah dikeluarkan. Orang semua dah gelisah. Takutnya.. Semoga semua orang selamat. Gempa hari ini juga dilaporkan berhampiran dengan lokasi gegaran pada tahun 2004 yang mengakibatkan sekitar 250,000 terbunuh. Magnitud gegaran lapan tahun lalu itu adalah 9.1. That number so close with today scale 8.9..


Masa kejadian linda elok baru sampai rumah..tengah tutup pintu pagar tiba-tiba rasa macam ada yang tak kena dengan pagar tu.Rasa macam goyang-goyang dan berbuyi.Ingatnya pagar tu yang gelong sebab penah tergelincir so linda terus masuk rumah.Tengok fesbok dah kecoh cakap ada gempa bumi..Gegaran ke-2 betul-betul rasa dan penin sekejap dalam pukul 6.55 macam tu.




BISMILLAHILLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WALAFIS SAMA'E WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM...

Dengan nama Allah yang dengan nama-Nya tidak ada suatupun dapat mendatangkan bahaya di bumi dan dilangit.dan Dia Maha Mendengar lagi Mengetahui .
~marilah sama-sama bersolat hajat & berdoa agar kita semua dijauhkan dari bala bencana dan malapetaka.Mohon Allah lindungi kita sebelum tiba waktu itu.dan dengan apa yang berlaku akhir-akhir ini semoga kita tidak lalai kepada-Nya dan sentiasa dekat kepada-Nya..amin..



No comments: